En midsommarnattsdröm

"Och en skivaffär i centrum som ett hål genom kulissen ut i verkligheten, drömmen. Ut till färgerna man bara ser på bio" - Lars Winnerbäck

tisdag, maj 24, 2005

Veckans låt: Hal - Worry about the wind

Ungefär ett år i efterskott upptäcker jag den. Hal - Worry about the wind. Den låg dold som spår 4 på en sonic-skiva. Då när den kom missade jag låten helt men nu när Hal släppte sitt debutalbumm fick jag reda på att Sonic hade haft med en av deras låtar redan förra året. Så nu sitter jag här och förundras över hur fantastiska stämmor och melodier som faktiskt kan skapas på denna planet. Jag har spelat låten hela veckan och tröttnar inte det minsta. Allt klaffar som mest i refrängen när sångaren höjer sin stämma en oktav och går upp i falsett. Leendet går upp mot öronen. Vet någon om debutalbumet är värt att skaffa eller är Hal bara ett one hit wonder som vissa recensenter hävdar?

Etiketter: