En midsommarnattsdröm

"Och en skivaffär i centrum som ett hål genom kulissen ut i verkligheten, drömmen. Ut till färgerna man bara ser på bio" - Lars Winnerbäck

torsdag, juli 28, 2005

Bäst just nu v.30

1. Stockholm Jazz Festival 2005
Jazzpuritanerna får säga vad de vill men för publiken och återväxten var det en strålande kombination av artister. Och underhållningen bättre än nånsin.
2. Håkan Hellström
Allsången på Skansen var lysande. Min familj fattar fortfarande inte storheten med Håkan men själv satt jag bara och njöt. Och så kom ju nyheten om att det nog blir en ny platta snart.
3. Country got soul vol 2 (skiva)
Mix av country och soul så självklar och så lätt att älska, tack Moneybrother för att du spelade Harland county med Jim Ford i ditt sommarprogram som fick mig att köpa skivan.
4. Vapnet - Kalla mig
Jodå, den svenska popmusiken 2005 är strålande.
5. Timbuktu - Det löser sej
Jag kastar bollen i luften ser var den landar/låter den studsa ler när den stannar
6. Jazzforumet
Forum för jazzdiggare, länk, trevligt ställe.

Etiketter: , , , ,