En midsommarnattsdröm

"Och en skivaffär i centrum som ett hål genom kulissen ut i verkligheten, drömmen. Ut till färgerna man bara ser på bio" - Lars Winnerbäck

torsdag, januari 12, 2006

Lyckokatt

Måste bara posta den här länken till ett e-kort där man kan lyssna på Nicolai Dungers/Edith Södergrans Lyckokatt och läsa lite om skivan som släpps 1 februari. Åh, hjälp vad jag älskar sånt där lättsvängande tillbakalutat jazzkomp och Dunger klarar sig utmärkt med att sjunga på svenska (jag var lite orolig hur det skulle gå) och texten var inte dum den heller. Lyssna och njut!

Etiketter:

5 Comments:

  • At fredag, 13 januari, 2006, Blogger Ms Johansson said…

    han lät nästan bättre på svenska (och då älskar jag ändå senaste "here's my song...")!

     
  • At fredag, 13 januari, 2006, Blogger Jonas said…

    Har du hört hans tolkning av Det gåtfulla folket som finns med på hyllningsskivan till Olle Adolphson? Jag har inte gjort men är väldigt nyfiken hur det kan låta.

     
  • At lördag, 14 januari, 2006, Blogger Ms Johansson said…

    nej, den har jag inte hört, men det kan säkert vara bra. inte min favorit olle-visa, dock, han borde göra trubbel!

     
  • At lördag, 14 januari, 2006, Blogger Jonas said…

    Undrar om han skulle kunna slå Håkans version av Trubbel, jag är tveksam, men det hade varit intressant att höra hur som helst.

     
  • At söndag, 15 januari, 2006, Blogger Ms Johansson said…

    det är sant, håkans version är helt fantastisk. den slår ju olle adolphsons och monica zetterlunds och alla andra som tolkat den.

     

Skicka en kommentar

<< Home