En midsommarnattsdröm

"Och en skivaffär i centrum som ett hål genom kulissen ut i verkligheten, drömmen. Ut till färgerna man bara ser på bio" - Lars Winnerbäck

söndag, januari 08, 2006

Sista lediga dagen

Imorgon börjar skolan igen. Två stora redovisningar i veckan att förbereda och göra. Sittningen på fredag blir slutet på projektterminen, skönt. Har i alla fall idag lyckats koppla in min nya stereo med alla kablar och sladdar på rätt plats. Fattas bara att skaffa en lite större tv och kika på dvd på tv:n istället för på datorn.

På tal om dvd har jag beställt några nya: Closer, Eternal sunshine of the spotless mind, Collateral och The office säsong 1 & 2, de två förstnämnda efter att ha läst Maggies lista över årets bästa filmer. Och så borde Moserobie-boxen dyka upp i veckan. Det kan nog bli en rätt bra vecka ändå.

Jag har kommit på en till sak varför jag gillar Håkan så mycket: Han gör låtar utan refränger. Egentligen är det bara Klubbland på nya skivan som har en tydlig refräng av de låtar som han har skrivit eller översatt själv. Jag gillar låtar utan refränger, det är ju ändå verserna som är det intressanta, refränger är bara upprepningar. Mer sånt i popmusiken om jag får be.

Etiketter: , ,