En midsommarnattsdröm

"Och en skivaffär i centrum som ett hål genom kulissen ut i verkligheten, drömmen. Ut till färgerna man bara ser på bio" - Lars Winnerbäck

söndag, juli 23, 2006

Sommarläsning

Sommartid brukar innebära mycket läsning och jag är typen som har lätt att börja med böcker men lite svårare att slutföra dem så jag har alltid ett par böcker igång.

Klara och avslutade i sommar:
Lucy Hawking - Jaded
John Ajvide Lindvist - Låt den rätte komma in (skräck har jag tidigare inte gett mig i kast med men efter att ha hört morrisseyfanatikern Johns underbara sommarprogram där han också spelade mycket mycket bra musik var jag tvungen att ge han en chans och jag gillade faktiskt hans vampyrhistoria mycket och sträckläste den på en vecka.)
Digital fotografering i praktiken
Jan Berglin - Lagom Berglin

Pågående:
Muhammad Ali - En fjärils själ
Jesper Högström - VM-boken
David Bodanis - Elektricitet
Gunnar Ekelöf - Samlade dikter
Bon (tidning)
Offside (tidning)
Sonic (tidning)

En brokig skara av genrer men alla lika självklara i min värld. Ungefär lika brokig som min musiksmak med andra ord.

Etiketter: