En midsommarnattsdröm

"Och en skivaffär i centrum som ett hål genom kulissen ut i verkligheten, drömmen. Ut till färgerna man bara ser på bio" - Lars Winnerbäck

onsdag, oktober 01, 2008

Omröstning

Dags för handuppräckning. Alla som tycker Sång i en buss på villovägar 2007 är bästa låten på För sent för edelweiss skriver en kommentar och säger "JA!", övriga skriver "NEJ!" samt ett förslag på den låt som är den bästa på albumet.

Jag säger "JA!".


Oho när snön gömmer gravstenar och soptunnor
Oho för redan glömda besvikelser
Oho för att satsa det sista på travets äldsta hästkrake
Oho för att satsa det sista på mirakel
Oho i en dammig buss från kust till kust
Oho trubbel framför oss!
Yeah. Woo.

Etiketter:

2 Comments:

  • At onsdag, 01 oktober, 2008, Blogger Valdemar said…

    JA!

    Oho för charlatanerna, för dom enbenta, för idioterna o för nollorna
    Oho för gud som sover vid ratten
    För dina vänner och mina.
    Amen.

     
  • At onsdag, 01 oktober, 2008, Anonymous Anonym said…

    NEJ!

    Tro och tvivel:
    "Men den gamla goda tiden, nu kommer den aldrig tillbaka
    men jag svär att varenda fyllo på varenda bänk i varenda hörn
    hälsade på oss, natten jag fann dig
    Och jag svär att jag aldrig sett stjärnorna tydligare ovanför
    natten vi kysste all skit vi gått igenom här adjö"

    Alternativt,

    Kärlek är ett brev skickat tusen gånger:
    "Vad jag bryr mig om nu
    är att få ut dig ur skallen
    är att aldrig ge hela hjärtat för kärlek igen
    den tar slut från kyss till kyss
    Vad jag bryr mig om nu
    är att aldrig ge hjärtat rakt ut"

    Alternativt,
    nä jag skojar bara! MEn det är svårt att välja ut en absolut favorit, men ovan nämnda ligger bra till :)

     

Skicka en kommentar

<< Home