En midsommarnattsdröm

"Och en skivaffär i centrum som ett hål genom kulissen ut i verkligheten, drömmen. Ut till färgerna man bara ser på bio" - Lars Winnerbäck

lördag, augusti 02, 2008

Från en Nina till en annan

Det här är två låtar som har snurrat mycket i iTunes på sistone.

Because I have loved so deeply
because I haved loved so long
God in his great compassion
gave me the gift of song

Because I have loved so vainly
sung with such faltering breath
oh, oh, oh, the Master in
his infinite mercy
offers the boon of death

Nina Simone - Compassion



Och för att jag älskat så mycket
och för att jag älskat så djupt
Gud i sin storhet gav mig
trösten i sångens ljus

Och för att jag älskat så många
och sjungit till hjärtat mitt brast
O du store Gud
den eviga nåd
som befriar oss när vi dör

Nina Ramsby & Martin Hederos - I sin storhet


Vilken som är bäst? Gud vet.

Etiketter: ,

1 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home