En midsommarnattsdröm

"Och en skivaffär i centrum som ett hål genom kulissen ut i verkligheten, drömmen. Ut till färgerna man bara ser på bio" - Lars Winnerbäck

onsdag, juli 16, 2008

Nytt med A bossa elétrica!

Miriam Aïda har postat nya A bossa elétrica-låtar på sin Myspace. Surfa genast in och lyssna! Vad jag fattar det som ska det komma en ep med dessa låtar inom kort.

Det låter förstås väldigt bra om låtarna, konstigt vore det annars. Det har dröjt alldeles för länge sen de släppte något nytt. Albumet Elétrificacao kom 2004, därefter har artister som S.U.M.O, Spiritual south och Ennio Styles remixat varsin av gruppens låtar, dessa finns att köpa lättast via iTunes. A bossa kan vara en av Sveriges mest underskattade grupper. De har fantastiska bandmedlemmar som är respekterade musiker i många andra sammanhang, men det verkar ändå som att bandet A bossa elétrica är tämligen okänt. Jag har sett bandet live två gånger (vilka man kan läsa om här på bloggen), men det har verkat som att jag har varit typ det enda riktiga fanet på plats. Men jag tror A bossa har fler fans än så, och kanske framför allt utomlands.  

Deras mix av samba, bossa nova, jazz, soul och mera passar mig som handen i handsken. Jag älskar svänget, sången, drivet, glädjen, dansvänligheten. Texterna får jag inte ut något av tyvärr.

Nu borde jag nog skaffa Miriam Aïdas nya jazzskiva Come on home som kom tidigare i år.

Etiketter: ,