En midsommarnattsdröm

"Och en skivaffär i centrum som ett hål genom kulissen ut i verkligheten, drömmen. Ut till färgerna man bara ser på bio" - Lars Winnerbäck

söndag, oktober 05, 2008

Strö lite socker på mig

Har läst nu på Timbuktus gästbok att låten Strö lite socker på mig handlar om kärleken till musiken och inte till en kvinna som jag alltid trott. Nu blir ju låten mycket mera intressant och sann. Ta bara vers 2, stämmer in perfekt på mig också.

Du är vacker, du är ledsen, du är arg, du är glad
jag behöver dig i mitt liv - jag menar varje dag
det värmer hela min kropp bara jag får röra dig
jag har inte riktigt förstått det sätt du kan röra mig
men det finns ingen situation du inte är välkommen i
när allt är som jävligast och när allt är komedi
men jag känner detta djupt, så jag vet att jag finns
för jag förknippar nog dig med allt det feta jag minns
om min kärlek någonsin var äkta är det det mellan oss
du lugnar mig totalt och får mig att bränna loss
utan dig så hade inte mitt liv varit detsamma
för varje steg som jag gått har vi ju tagit tillsammans


Timbuktu brukar säga i intervjuer att anledningen till att han inte har någon flickvän är att musiken är hans stora kärlek i livet. Jag kanske borde fråga mig detsamma...

Etiketter:

2 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home