En midsommarnattsdröm

"Och en skivaffär i centrum som ett hål genom kulissen ut i verkligheten, drömmen. Ut till färgerna man bara ser på bio" - Lars Winnerbäck

torsdag, mars 16, 2006

Båda sidor nu

Håkan har gjort det igen, en alldeles nödvändig b-sida alltså. I alla fall för alla som bryr sig och slår klackarna i taket så fort nästa Håkan-släpp är på gång. Senast i raden är singeln Jag hatar att jag älskar dig och jag älskar dig så mycket att jag hatar mig som har fått en fin pianoballad till b-sida, Båda sidor nu heter den och är en Joni Mitchell-cover.

Och jag skulle ha ringt dig ikväll
men handen fastnade framför mig
Och jag skulle sagt: jag älskar dig
men stolthet kom i vägen

Du eller jag vem är konstigast?
Är det bara jag som förändrats?
Ja nåt är borta
men nåt hittas varje dag

Har sett livet från båda sidor nu
Från upp och ner
Och ändå ser jag bara livsillusioner
Och nu minns jag
jag förstår inte livet,
inte det minsta

Håkan Hellström - Båda sidor nu (Both sides now, Joni Mitchell, fritt översatt av Håkan Hellström)

Etiketter:

1 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home