En midsommarnattsdröm

"Och en skivaffär i centrum som ett hål genom kulissen ut i verkligheten, drömmen. Ut till färgerna man bara ser på bio" - Lars Winnerbäck

söndag, februari 19, 2006

Bäst just nu

1. OS. Motivering överflödig. Underhållning av världsklass hela vakna delen av dygnet och så svenska framgångar också.
2. The Magic Numbers - Musikbyrån live. De var precis så lyckliga som Håkan Hellström var i början av sin karriär att mängder av människor lärt sig texterna och sluter upp helhjärtat på konserterna. Sådana konserter när publiken är lika viktig som artisten är alltid de bästa. Och Angela Gannon omdefinierar begreppet cool när hon sjunger i I see you, you see me. Avslappnad, leende, med händerna i fickorna sjunger hon så att klockorna stannar. Äntligen fick jag höra lite av deras version av Beyonces Crazy in love som jag skrev om tidigare i samband med att konsertrecensionerna av bl a denna konserten spelades in. Bege er genast till Musikbyråns hemsida och förbered er på trettio minuters popmagi.
3. Nina Persson och The Cardigans. Bästa sångerskan i min värld. Nya singeln och videon Don't blame your daughter (diamonds) växer och växer. Stor intervju i nya, mycket fina, SvD Söndag. Och så har vi ju gått på samma gymnasium vilket är lite kul även om hon gjorde det tio år innan mig. Nu måste jag bara pallra mig iväg och se Om Gud vill också.
4. Jazz på svenskas podcast. Har bara lyssnat på första delen men jag gillar initiativet och framför allt musiken. Klicka på länken till höger och lyssna.
5. Hembakade semlor.

Etiketter: , ,