En midsommarnattsdröm

"Och en skivaffär i centrum som ett hål genom kulissen ut i verkligheten, drömmen. Ut till färgerna man bara ser på bio" - Lars Winnerbäck

torsdag, mars 30, 2006

Tre snabba låttips

Vapnet - Thoméegränd. Strålande popmusik. finns hos Hybris. "Jag vet hur du går / Från ditt jobb till bussen och hem / Hur du följer Thoméegränd / Och jag hänger på Domus så jag får se dig"

Lerkruka - Lilla syster. Tungt, gnissligt, älskvärt. Finns på bandets hemsida. "Jag är så less lilla syster kom och krama mig / Jag är så less lilla syster kom och krama mig / Kommer du ihåg när jag var så där okrossbar? / Se på mig nu, kall och ledsen / Krama mig hårt i natt."

Sofi Hellborg med Timbuktu - Har du hört. Svensk afrofunk är inte varje dag man hör. Finns på Sofis hemsida. "Har du hört på galenskapen? / Vi ska få fred med dyra vapen / Va, är det sant? Fredligt militant? / Ingen ska få komma här och säga att det inte är / lönt att säga nej till en dum grej"

Etiketter: