En midsommarnattsdröm

"Och en skivaffär i centrum som ett hål genom kulissen ut i verkligheten, drömmen. Ut till färgerna man bara ser på bio" - Lars Winnerbäck

söndag, april 06, 2008

Stuff I've been reading

Uppföljning på förra sommarens lista.

Filip Hammar & Fredrik Wikingsson: 100 höjdare
Trevlig bok, baserat på tv-programmet med samma namn. Väldigt underhållande tidsfördriv.

Bill Buford: Hett
Om Bills egna upplevelser när han bestämmer sig för att sluta som journalist och börja extraknäcka som köksslav i ett högklassig resturang. Bra bok.

John Ajvide Lindqvist: Pappersväggar
Skräcknovellsamling, ett måste för fans av hans tidigare böcker. Övriga bör börja med Låt den rätte komma in.

Jeff Chang: Can´t Stop Won´t Stop - Hiphop-generationens historia
Började läsa denna men orkade inte klart. Musikbitarna var bra men jag är inte lika intresserad av breakdancen och graffitin. Och så var den väl lite väl detaljerad eller så måste man vara mer hiphopfan än vad jag är.

Harry Potter 1-4
Fick ett ryck och började läsa Harry Potter-serien förra sommaren när hajpen kring sjunde delen spred sig. Jag orkade med de fyra första på raken, tiden får avgöra när jag tar 5-7.

Stieg Larsson: Män som hatar kvinnor
Fick i julklapp. Bra spänningsroman. Och så förstår man vad det är alla andra snackar om...

Mats-Eric Nilsson: Den hemlige kocken
Väldigt intressant bok om fusket och trixandet i matindustrin. Fast det leder till att man inte blir sugen på mat i mataffärerna längre... Läs om du törs så att säga.

Boken från Evert-boxen
Denna bok medföljde den stora Evert Taube-boxen (Dessa skivor har jag insjungit och godkänt, Samtliga grammofoninspelningar 1921-1970). Väldigt underhållande för Evertälskare.



Läser just nu:
Ken Follett: Nattväktarna
Letade fram en oläst pocketbok ur en flyttkartong nyligen. Fick den i julklapp för länge sedan men har inte läst den förrän nu.



Böcker jag har köpt men inte läst:
Inga



Böcker jag dessutom tror att jag kommer läsa i år:
Sven-Bertil Taube: Ord och många visor
Åsa da Silva Veghed: Brasiliansk musik
Kanske något av Sture Dahlström, tips någon?

Etiketter:

1 Comments:

  • At söndag, 06 april, 2008, Blogger Valdemar said…

    Jag läste låt den rätte komma in för ett tag sen och den var ju väldigt bra. Ska nog läsa Hanteringen av odöda och Pappersväggar också snart.

    Jag har inte läst något av Sture Dahlström själv men Den galopperande svensken har jag hört ska vara bra.

     

Skicka en kommentar

<< Home