En midsommarnattsdröm

"Och en skivaffär i centrum som ett hål genom kulissen ut i verkligheten, drömmen. Ut till färgerna man bara ser på bio" - Lars Winnerbäck

torsdag, juni 28, 2007

Stuff I've been reading

Böcker som jag har läst hittills i år:

Ashley Kahn: Kind of blue - The making of the Miles Davis masterpiece
Allt om hur en av världens bästa skivor kom till mer. För jazzdiggare är den obligatorisk. Mer om mina tankar om den här.

Ken Follett: Dödlig strid
Ganska bra spänningsroman. Handlar om ett dödligt gift som stjäls från ett toppsäkert laboratorium i Skottland.

Eric Ericsson: Brev till samhället
Eric Ericsson: Brev till utlandet
Eric Ericsson skriver brev till svenska och utländska företag och föreslår de mest absurda saker. Det kan handla om pantomimteaterns kamp för överlevnad, att köpa krut för att skjuta upp katter i omloppsbana i rymden, träslöjdslärare som sprider falska rykten och mycket mer. Väldigt roligt.

Ben Watt: Patient
Om Everything but the girl-Bens kamp för överlevnad mot Churg-Strauss syndrom. Läs!

Bob Dylan: Memoarer
Halvbra bok. Rekommenderas bara för de riktigt inbitna dylanfansen.

John Ajvide Lindqvist: Hanteringen av odöda
Zombies i Stockholm! Hans första bok Låt den rätte komma in är bättre, så börja med den och läs Hanteringen av odöda sedan.

Dave Eggers: How we are hungry
En samling korta och halvlånga berättelser. Ok, men inte mer än så.

George P Pelecanos: En svart vår
Fjärde boken jag läser om Derek Strange och hans liv som polis/deckare i Washington. Läs böckerna i den ordning som de kom ut för att få största möjliga behållning av dem.



Böcker jag har köpt men inte läst:
Filip Hammar & Fredrik Wikingsson: 100 höjdare
Bill Buford: Hett



Böcker jag dessutom tror att jag kommer läsa i år
John Ajvide Lindqvist: Pappersväggar
Haruki Murakami: Norwegian wood
Jeff Chang: Can´t Stop Won´t Stop - Hiphop-generationens historia

Etiketter: ,

2 Comments:

  • At fredag, 29 juni, 2007, Anonymous Anonym said…

    De där böckerna av Eric Ericsson har mina föräldrar så de kanske jag ska ta och läsa. De verkar roliga.
    Coolt att ha sett Mats Paulson.

     
  • At måndag, 02 juli, 2007, Anonymous Anonym said…

    Härligt med sköna lästips så här på sommaren. Ska försöka med Kind of blue-boken först... Skön blogg, förresten!

     

Skicka en kommentar

<< Home