En midsommarnattsdröm

"Och en skivaffär i centrum som ett hål genom kulissen ut i verkligheten, drömmen. Ut till färgerna man bara ser på bio" - Lars Winnerbäck

söndag, oktober 01, 2006

Söndagspromenad

Detta lyssnade jag på under min söndagspromenad i eftermiddagssolen idag. Ett väldigt passande soundtrack.

Club Killers - Perfidia
Millie Small - My boy lollipop
Dion - I wonder why
Velvet underground - Sunday morning
Coleman Hawkins - Samba para bean
John Coltrane - Too young to go steady
Roy Haynes - Snap crackle
McCoy Tyner - T 'n' A blues
Club Killers - Perfidia (igen)
Millie Small - My boy lollipop (åh vad jag älskar den här låten just nu)
Dion - I wonder why
Dion - I wonder why (och den här med, var tvungen att lyssna på den två gånger på raken)
Velvet underground - Sunday morning (åh vad jag älskar att han låter så snurrig när han sjunger)

Etiketter: ,

1 Comments:

  • At onsdag, 04 oktober, 2006, Blogger Jonas said…

    Den låten finns i en av dagensskivas podcastar, om man nu kan leta fram den. Det var rätt längesedan som den var med.

    Nu ser jag att den ligger på deras myspacesida, (vad skulle man göra utan myspace och youtube och wikipedia?) Gå genast dit och lyssna.

    Har du sett Club Killers live? Jag har inte gjort det än men det vore väldigt skoj ifall det blev av nån gång.

     

Skicka en kommentar

<< Home