En midsommarnattsdröm

"Och en skivaffär i centrum som ett hål genom kulissen ut i verkligheten, drömmen. Ut till färgerna man bara ser på bio" - Lars Winnerbäck

onsdag, oktober 18, 2006

En första användning av iTunes Store

Nu har jag testat att handla musik iTunes Store. Tio låtar har det blivit hittills.

Nancy Sinatra - Sugar town
Nancy Sinatra - What'd I say
Nick Lowe - Different kind of blue
Nick Lowe - Mama said
Mighty Sparrow and Byron Lee - Only a fool
Thåström - Fanfanfan
Petter - Storstadsidyll
Petter featuring Desmond Foster - Storstadsidyll (Kyaal remix)
Hello saferide - Re: Always on my mind
Ne-yo - So sick (Acoustic version)

Gott och blandat av låtar jag velat ha länge men inte velat köpa hela albumet, två bonuslåtar av Nick Lowe som jag tror att han gjorde i samband med inspelningarna av mästerverket The Convincer (det finns tre stycken men den tredje The will never be any peace (until God sits at the conference table) hade jag sedan tidigare, den är fantastisk), några impulsköp och komplettering av min Hello saferide-samling så att den är fullständig och så en helt bedårande akustisk version av So sick.

Jag återkommer med en längre utläggning i ämnet digital musik inom en snar framtid. Förmodligen till helgen när den här tentaperioden är slut.

Etiketter: