En midsommarnattsdröm

"Och en skivaffär i centrum som ett hål genom kulissen ut i verkligheten, drömmen. Ut till färgerna man bara ser på bio" - Lars Winnerbäck

torsdag, april 12, 2007

Ben & Tracey

Den senaste tiden har jag varit ganska uppslukad av Ben Watt. Har sträckläst hans bok Patient som handlar om hans mystiska sjukdom som gjorde att han blev liggande länge på sjukhus. Jag har inte så mycket att säga om den egentligen, men det är en väldigt bra bok - läs den!

Dessutom är jag väldigt förtjust i hans remix på Figurines låt Silver ponds som finns att lyssna på på hans myspace. Jag älskar låtens små stegringar och förändringar. House är inte mitt starkaste område rent kunskapsmässigt men jag gillar mycket av det jag kommer över. Kanske borde fördjupa mig mer i det framöver.

Vad det gäller Everything but the girl så är jag sedan några år tillbaka väldigt förtjust i (jul-)låten Come on home (som Andres Lokko tog med på febers 3014-lista). Den visar inte minst hur bra sångerska Tracey Thorn är. EBTG:s övriga matieral har jag knappt hört men det är med stor sannolikhet förmodligen också väl värt att lyssna på.

Traceys nya soloplatta skulle jag gärna ha, men jag har den inte (än), men man kan ju alltid lyssna på hennes myspace också. Gör det! Hon är en av samtidens allra bästa sångerskor. Uppe i samma liga som Sade, Norah Jones och Nina Persson.

Etiketter: ,