En midsommarnattsdröm

"Och en skivaffär i centrum som ett hål genom kulissen ut i verkligheten, drömmen. Ut till färgerna man bara ser på bio" - Lars Winnerbäck

torsdag, augusti 09, 2007

Guitar hero?

Min något fåniga dröm om att lära mig spela alla instrument går vidare. Efter piano och blåsinstrumenten baryton och ventilbasun har jag nu gett mig i kast med gitarren (i samma veva köpte jag en ukulele också men den är lågprioriterad nu).

Jag köpte mig nyligen en sådan här, kostade 1500 kr.


Inte världens bästa gitarr så klart men som nybörjargitarr duger den finfint än så länge. Jag sitter mest och plinkar lite standardackord på svenska poplåtar, främst från den här sidan.

Finns det någon läsare här som har lärt sig spela gitarr på egen hand och kan tipsa om hur man kan gå till väga? Alla tips och tankar tas emot!

Etiketter:

2 Comments:

  • At tisdag, 14 augusti, 2007, Anonymous Anonym said…

    shit jag var så värdelös så jag la ner allt med instrument haha!

     
  • At måndag, 20 augusti, 2007, Anonymous Anonym said…

    Ett tips är att bara spela låtar du själv gillar, det finns ju massor av tabar på olika sajter. Ackorden kan man ha på papper framför sig, sen är det bara att köra på. Är det bra låtar är det roligt att lära sig, det är min erfarenhet iaf. Är lite allergisk mot såna här övningar man ska göra när man börjar spela. Sen finns det gitarrprogram man kan ladda ner som är riktigt bra. Kommer inte på vad det heter just nu tyvärr. Lycka till!

     

Skicka en kommentar

<< Home