En midsommarnattsdröm

"Och en skivaffär i centrum som ett hål genom kulissen ut i verkligheten, drömmen. Ut till färgerna man bara ser på bio" - Lars Winnerbäck

måndag, december 08, 2008

Julstämning?

Detta är två låtar jag lyssnat mycket på den senaste tiden.


Eldkvarn - Huvudet högt
Avslutningslåten, avslutningsversen från fina, mycket dystra albumet Limbo.

Man kan bara älska och förlora stort
det finns alltid saker man inte skulle ha gjort
"att följa sitt hjärta" fem ord som jag köpt
man kan bara förlora och hålla huvudet högt







Jens Lekman - Cold swedish winter
Jens är en av de allra bästa som vi har.

And the cold swedish winter is right outside
I just need somebody to hold me through the night

Etiketter: ,

5 Comments:

  • At måndag, 08 december, 2008, Anonymous Anonym said…

    Jens är riktigt fina grejer, If you ever need a stranger är en av mina favoriter.
    Jag gjorde pepparkakor i form av gitarr och noter igår så jag har lite julstämning här med.
    Vad bra det var att ni kom in till Timbuktu föressten. Vilket skämt egentligen, men vi såg ju han bra genom fönstret.

    Ha det fint!
    /norrköping-sofia

     
  • At måndag, 08 december, 2008, Blogger Jonas said…

    Mmm, på vilken annan konsert som helst skulle man begärt pengarna tillbaka om man hade betalat för att se en viss artist men sedan inte kom in. En kravall är kanske lite speciella omständigheter, men kalabaliken och frånvaron av vettigt kösystem för att komma in var under all kritik.

    Jag är ju lycklig ändå som ska se Timbuk igen, på lördag i Sthlm.

     
  • At måndag, 08 december, 2008, Blogger Jonas said…

    Sofia: Ett annat tips förresten, på torsdag på HG spelar Poni hoax som i mina öron låter som "Elin och Sofia"-musik. Sök på youtube. Jag ska på julfest på jobbet så jag kommer (nog) inte gå dit även om jag skulle vilja

     
  • At måndag, 08 december, 2008, Anonymous Anonym said…

    Ja jag hade kul ändå :)Skulle vara kul o se honom under ordnade former också :)
    Tack för tipset! Ska kika upp men vi har en del (läs;enormt) mycket att göra i veckan med filmfestival/uppsats så det ser lite mörkt ut.

    Jag antar att du redan sett de här klippen?! eller?
    http://www.youtube.com/watch?v=RAnFBXHUKaA

    http://www.youtube.com/watch?v=8Fp8iBExu9c

    Ha så kul på julfesten!

     
  • At tisdag, 09 december, 2008, Blogger Jonas said…

    Den första i hissen har jag sett, men inte den andra. Tack.

     

Skicka en kommentar

<< Home