En midsommarnattsdröm

"Och en skivaffär i centrum som ett hål genom kulissen ut i verkligheten, drömmen. Ut till färgerna man bara ser på bio" - Lars Winnerbäck

lördag, november 29, 2008

I min iPod

En trevlig sak i iTunes är ju att man kan göra "smarta" spellistor lätt. De är smarta i den meningen att de uppdateras automatiskt. T ex uppdateras min Eldkvarn-lista nu när jag har lagt in nya albumet Hunger hotell.

I alla fall. Följande av mina spellistor har jag nu i min iPod. Med andra ord är det vad som spelas på jobbet i mina lurar.

  • 2008 - Alla låtar från i år

  • 3014 - Låtarna från Febers 3014-lista

  • Annika Norlin - Allt med Annika

  • Bob Dylan - Allt med Dylan

  • Eldkvarn - Allt med Eldkvarn

  • Electronica - Allt som jag kategoriserat som House, Techno, Electronica, Trance och Dance

  • Flickpop - Alla grupper jag förknippar med klassisk flickpop, The Supremes med flera

  • Florence Valentin - Allt med Florence Valentin

  • Håkan - Allt med Håkan

  • Jens Lekman - Allt med Jens

  • Kylie - Allt med Kylie (Minogue)

  • Köpt - Alla låtar jag köpt i iTunes-butiken

  • Nina - Alla sångerskor som heter Nina i förnamn vilket inkluderar Nina Ramsby, Nina Persson och Nina Simone. Namnet Nina verkar vara synonymt med förstklassiga sångerskor.

  • Remix - Alla låtar som heter något med "remix" eller "mix" i titeln. (Nej, jag vet egentligen inte varför jag har skapat en sådan lista.)

  • Senast tillagda - De låtar jag har lagt till iTunes den senaste månaden

  • Valle - Alla tre blandskivor jag har fått från Valle


Totalt 1292 låtar.

Etiketter: , ,

2 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home