En midsommarnattsdröm

"Och en skivaffär i centrum som ett hål genom kulissen ut i verkligheten, drömmen. Ut till färgerna man bara ser på bio" - Lars Winnerbäck

söndag, november 02, 2008

Det är så jag säger det

Huskvarna: Folkets park, 2002
Skövde: Kalasturnén, 2003
Huskvarna: Folkets park, 2005
Linköping: Where the action is, 2005
Linköping: München Hoben, 2005
Norrköping: Flygeln, 2006
Göteborg: Konserthuset, 2007
Stockholm: Gröna lund, 2007
Stockholm: Fryshuset, 2008
Linköping: Bergs slussar, 2008
Norrköping: Flygeln, 2008


Jag brukar ju skriva några rader om varje håkankonsert jag har varit på. Igår var det dags igen. Sällan har jag haft så roligt under en håkankonsert, aldrig har jag hoppat, dansat, sjungit så mycket som igår. Kanske har jag sett honom bättre, men det var väldigt roligt ändå.

Jag har varit i alla städer plockade de fram igen. De hyllade Eldkvarn genom att spela Gatan fram samt den "vanliga" versionen när de väver in lite av Kärlekens tunga i Det är så jag säger det. Synd att inte Plura kunde vara med på scenen bara. Det körde också Minnen av aprilhimlen som verkligen är en av hans allra vackraste låtar, kanke den allra vackraste, och de gjorde en sällsynt känslig och fin version av den. Det var nästan så jag började gråta den gången.

Nu dröjer det nog ett tag innan det blir någon mer håkankonsert för mig. Men när väl nästa platta kommer så kommer jag komma till konserterna. 11 gånger hittills är ju inget stopp. Jag pratade med en tjej efteråt som hade sett Håkan 11 gånger bara i år...

Etiketter: