En midsommarnattsdröm

"Och en skivaffär i centrum som ett hål genom kulissen ut i verkligheten, drömmen. Ut till färgerna man bara ser på bio" - Lars Winnerbäck

söndag, januari 04, 2009

2009

Vad kan jag förvänta mig av 2009?

Jag vill förkovra mig i klassisk musik mer än tidigare. Det betyder inte att det blir så, men jag skulle vilja det. Får använda Spotify till det också. Dessutom vill jag förkovra mig i annat som jag vet att jag har kvar, mer Bob Marley, mer Bob Dylan, mer Frida Hyvönen, mer Tom Waits, mer Stina Nordenstam, mer Daft punk, mer Esbjörn Svensson Trio.

Jag vet redan att jag kommer se många bra konserter. Några internationella höjdare kommer det bli: AC/DC, Bob Dylan och Beyoncé, samt några personliga favoriter: A camp, bob hund och Hello saferide.

I skivväg hoppas jag bara att A camps skiva blir bra samt att Florence Valentin får ur sig sitt tredje album.

Jag skulle vilja läsa fler (svenska) litteraturklassiker; Strindberg, Selma med flera. Överhuvudtaget skulle jag vilja läsa mer böcker.

En midsommarnattsdröm kommer lägga ner. Den dör inte knall-och-fall här, men den kommer avslutas i vår med en annan följetångslista. Anledningen är att bloggen börjar gå runt. Jag har skrivit om mina favoritartiser, inte en gång, inte två, utan många, många fler (48 gånger om Håkan Hellström till exempel). Inspirationen tar slut efter ett tag. Bloggen har funnits i snart fyra år och det är ungefär tre år längre än vad jag kunde tänka mig 2005 när jag började. Den kommande listan som står som avslutning för bloggen kommer ha sju delar och kommer bli le grande finale, den startar nog om någon vecka eller två. Ämnet tar vi den gången så att det blir lite spännande.

Dessutom ska jag ägna mig mer åt mitt eget musicerande, jag vill kunna spela in och få upp några låtar på myspace. Inte för att jag hoppas bli artist utan bara som en kul grej. För hur kul jag än tycker det är att skriva och tycka och tänka om musik så är det ännu roligare att spela själv. Mitt blygsamma mål i livet är att lära mig spela alla instrument (hjälpligt), det kommer säkert att skita sig, men, men. För inte så länge sedan såg ni ett foto på alla instrument jag äger och mina nuvarande planer på att utöka samlingen.

2009 kommer bli ett bra musikår! Precis som alla andra år! Väl mött!

Etiketter:

2 Comments:

  • At fredag, 30 januari, 2009, Blogger Anna said…

    Det är faktiskt lite sorgsamt att läsa att bloggen ska läggas ned. Den har varit en få jag läst med nöje, och jag hade gärna sett ännu fler inlägg om allas vår Håkan H. ;) Men jag får väl istället önska dig lycka till med allt i framtiden och hoppas på en blogg-revival någon gång i framtiden! :)

     
  • At fredag, 30 januari, 2009, Blogger Jonas said…

    Tack Anna! Man ska aldrig säga aldrig om blogg-revivals, time will tell. Jag önskar dig allt väl också!

     

Skicka en kommentar

<< Home