En midsommarnattsdröm

"Och en skivaffär i centrum som ett hål genom kulissen ut i verkligheten, drömmen. Ut till färgerna man bara ser på bio" - Lars Winnerbäck

söndag, december 14, 2008

En musikdag i Stockholm

Igår spenderade jag en musikintensiv dag i Stockholm med en polare. Vi lyssnade på Daft punk och A tribe called quest hemma hos honom på morgonen. Sedan gick vi till Aulos musik och jag köpte två notböcker (en med Bob Dylan och en Motown anthology), vi gick till 4 Sound och en annan instrumentbutik och kollade instrument. Vi var på Fade records och Pet sounds på Skånegatan. Jag köpte Koops första album, Sons of Koop, på Pet sounds. Sedan hann vi med att kolla klädbutiker och sneakersbutiker. Vi var på Operan och kollade efter lämpliga operabiljetter att ge bort i julklapp. Vi gick hem och lyssnade på Koop. Riktigt soft loungejazz kan man nog beskriva den som. Sedan lyssnade vi på Timbuktu som uppvärmning inför konserten på Berns. Där i vimlet såg vi Amanda Jenssen. Konserten var för övrigt helt lysande, Sveriges bästa entertainers. Chords gästade på några låtar. De körde Det brinner i Paris men som igår hette Det brinner i Aten och jag log stolt i min Helt off-t-shirt. Vi dansade till riktigt nice hipop-/soul-/r'n'b-musik på dansgolvet (absurt hög volym dock) innan vi gav oss av hemåt.

Etiketter: , , , , , , , , ,

4 Comments:

  • At tisdag, 16 december, 2008, Blogger Culkin said…

    Jag gillar att dagen spenderades i ett och samma kvarter (för visst kollade du skor o sneakers där också).

     
  • At tisdag, 16 december, 2008, Blogger Jonas said…

    Du har ganska rätt. Vi tillbringade ganska lång tid i SoFo. Men vi kollade också kläder och skor även på NK och Footlock, och Operan och Berns ligger inte på Söder. Det är kul att ströva i de där kvarteren, här i Linköping finns ingen motsvarighet alls.

     
  • At onsdag, 17 december, 2008, Blogger Culkin said…

    Trots att jag strängt ogillar utrycket sofo så gillar jag ju området väldigt mycket. Man rör sig helt enkelt väldigt mycket där.

    Ingen plan på att flytta från Linköping?

     
  • At onsdag, 17 december, 2008, Blogger Jonas said…

    Jag kommer nog inte stanna i Linköping för alltid. Men gissningsvis hela nästa år också. Men jag tror inte jag flyttar till Sthlm, snarare Gbg. Gillar den stan mer. Time will tell.

     

Skicka en kommentar

<< Home