En midsommarnattsdröm

"Och en skivaffär i centrum som ett hål genom kulissen ut i verkligheten, drömmen. Ut till färgerna man bara ser på bio" - Lars Winnerbäck

tisdag, januari 06, 2009

Årets bästa månader

Listtokig som jag är kommer här en lista på årets bästa månader. Jag gjorde den igår när jag inte kunde somna.

12. November - Mörk, kall, tråkig
11. Februari - Kall
10. Oktober - Allt blir bara mörkare och regnigare
9. Januari - Kall
8. September - Kan vara ljus och trevlig
7. December - Julstämning är alltid trevligt
6. Juli - Ofta väldigt bra, men ibland regnar den bort, kan också vara plågsamt varm, men det är sällsynt
5. Augusti - Trevlig
4. Juni - Sommaren har bara börjat...
3. Mars - Våren har bara börjat...
2. April - Värmen kommer, solen kommer
1. Maj - Livet leker, sommaren och semestern/sommarlovet är nära!

Nu vill jag veta era listor. Vore spännande om någon har samma rangordning.

Etiketter:

1 Comments:

  • At tisdag, 06 januari, 2009, Blogger Valdemar said…

    Jag gjorde ju också en sån lista en gång, här:
    http://kompromiss.blogspot.com/search/label/årstider

    Vi har nog ungefär samma syn, men jag tror att jag tycker bättre om hösten än du gör. November hade hamnat på sistaplats för mig också om det inte hade varit för att jag fyller år i den månaden.

     

Skicka en kommentar

<< Home