En midsommarnattsdröm

"Och en skivaffär i centrum som ett hål genom kulissen ut i verkligheten, drömmen. Ut till färgerna man bara ser på bio" - Lars Winnerbäck

lördag, augusti 26, 2006

Topp 25

Jag är 22. Här är min lista.



25. Freddie Hubbard - Ready for Freddie
24. The Torbjörn Zetterberg Hot Five - Förtjänar mer uppmärksamhet
23. Bettye Swann - Bettye Swann
22. Patrik Boman - Seven piece machine
21. Magnus Carlson - Allt är bara du, du, du
20. Simon & Garfunkel - Bookends
19. Moneybrother - To die alone
18. Frank Sinatra - Songs for swinging lovers
17. Jan Johansson - Jazz på svenska
16. The Cardigans - Long gone before daylight
15. Timbuktu - Alla vill till himmelen men ingen vill dö
14. Simon & Garfunkel - Bridge over troubled water
13. Miles Davis - Someday my prince will come
12. Nicolai Dunger - Soul rush
11. Håkan Hellström - Ett kolikbarns bekännelser
10. Marvin Gaye & Tammi Terrell - United
9. Kanye West - The College dropout
8. Jonas Kullhammar Quartet - Son of a drummer
7. Nick Lowe - The Convincer
6. Diverse artister - The House that Trane built
5. Björn Olsson - Björn Olsson (Kräftan)
4. Håkan Hellström - Känn ingen sorg för mig Göteborg
3. Sade - Lovers rock
2. Miles Davis - Kind of blue
1. Håkan Hellström - Det är så jag säger det

Etiketter: , , , , , , ,

3 Comments:

  • At söndag, 27 augusti, 2006, Blogger Jonas said…

    Blandskiva, trevligt!

    Jag förstår att många inkl. du rankar Känn ingen sorg före Det är så jag säger det med dess klassikerstämpel och att utan den så hade det inte kanske blivit några fler album. Men DÄSJSD tycker jag är trevligare att lyssna på, bättre rent musikaliskt och i min mening jämnare också. Enda "dåliga" spåret är Gråsparven men på Känn ingen sorg brukar jag skippa Vi två 17 år och Atombomb (även om de inte är dåliga utan bara lite tråkiga). Och Rockenroll blåa ögon - igen är den mest underskattade låt har har gjort. Och Kom igen Lena! är världens bästa låt alla kategorier.

     
  • At fredag, 15 september, 2006, Blogger the lost feeling said…

    nä nä nä nä nä nä-
    visst finns det dåliga spår på håkans alla tre och det är apsvårt att rangordna dom. men jag rankar nog kolikbarn överst, sen första, sen det är så jag säjer det. därför att dom i den ordningen innehåller flest låtar som berör mej.

     
  • At fredag, 06 oktober, 2006, Blogger Unknown said…

    Har tio av dom. Glädjande att se Sinatra-plattan på listan en av sommarens mest spelade för mig och nykomling på min topp 100. Listor är kul!

     

Skicka en kommentar

<< Home